dinsdag 21 januari 2014

Daar heb je een agenda voor! 1.1

Week 51

Het is een drukke week maar na mijn laatste feestje vind ik dat niet erg meer, ik vind het heerlijk ook omdat het me afleiding geeft. Revalidatie en onderzoeken zijn geen pretje maar het heeft een doel en dat houd je op de been. Tussendoor wil je dus ook leuke activiteiten plannen, ook al wordt je bij al die activiteiten met je neus op de feiten gedrukt. Je spraak is niet zo als dat hij was, alles wat je moet of wil zeggen moet je over na denken. Het is alsof je elk woord van het Nederlands naar en Engels moet vertalen dan Duits en dan in het Frans moet zeggen. Nu kennen Frans en ik elkaar toch al toch niet zo goed, bij het toilet ben ik al afgehaakt. En ja als je wat wil zeggen is mijn grijze massa al weer sneller dan mijn spraak waardoor ik mezelf ook nog eens in de war maak. Vooral als ik moe ben of moe wordt maar, de aanhouder wint elk stapje is een stapje verder.

Maandag:
Daar zit ik gezellig in de wachtkamer alleen kun je dat gezellig wel weg laten na 1 uur!!!! Het is er oersaai er ligt alleen een margriet en de gemiddelde leeftijd is er 85. Nou laat Henny Huisman maar binnenkomen. Na 5 keer overreden te zijn door een rollator mag ik eindelijk naar binnen. U kwam voor een ECG? De verpleegster kijkt met aan als of ze water ziet branden. Ja, dat stond op het programma. Goed dan mag u zich hier uitkleden dan kom ik zo bij u. Na 2 minuten komt ze terug moeten er 5 stickers op mijn borstkas geplakt worden en krijg ik een mooie uitdraai mee voor de internist. Na de ECG mag ik in de kamer daarnaast plaats nemen, daar komt de dokter binnen gespurt. Mevrouw Speksnijder, ik krijgen een filmpje van mijn hart te zien ziet er prima uit voor een leek. Kijk zeg de Cardioloog, je hart tikt als een zonnetje voordat ik het weet zeg ik nou het is net een hart van een varken! Oh, ja dat klopt ook ik laat u alles even zien. Ik krijg een kleine cursus cardiologie en mocht ik nu een biologietoets moeten maken ik zweer het ik heb een tien met een griffel.

Conclusie van de slokdarmecho en de holter is u hart is kern gezond ik kan niets voor u beteken.
U hart tikt als een Zwitsers uurwerk.
Fijn die kan ook weer van mijn lijstje!

Na mijn ECG  en de cardioloog moest mijn bloeddrukmeter geplaatst worden maar omdat ik 2 uur bij cardioloog gezeten heb ben ik veel te laat. De vasculaire verpleegkundig heeft zelfs al een voicemailbericht achter gelaten. Veel te laat kom ik aan om mijn bloeddrukmeter te laten plaatsen, het is gelukkig maar voor 24 uur. 

Overdag wordt elke 15 minuten mijn bloeddruk gemeten en ’s nachts elke 30 minuten
Ik lever netjes een kopie van mijn ECG in en mag naar huis morgen weer een dag.
Dat denk ik! Het nadeel van een bloeddrukmeter is dat je elke 15 minuten je arm recht, stil, en ontspannen moet houden doet de bloeddrukmeter het niet!!! Das jammer denk je de eerste keer over 15 minuten weer een kans helaas dat ding gaat dan elke minuut je bloeddruk meten tot het gelukt. Probeer dan maar eens rustig naar huis te fietsen! 
Mislukt, fail!!!



Geen opmerkingen: