zaterdag 25 januari 2014

Oud en nieuw

Wat doe je op z’n dag, je houd je vooral heel rustig, want je wil het vuurwerk toch niet missen.
Dus laat opstaan, ik heb het idee dat dit niet echt bijdraagd dus houd ik maar een middagslaapje om de avond wel door te komen. Na dit slaapje ben ik nog steeds moe maar we gaan er voor.
Even op visite naar moeder en later op de avond even op visite bij de buuf. Ik voel me steeds slechter maar ik wil in ieder geval het vuurwerk zien. Na het vuurwerk ben ik net een balletje tenminste zo voel ik me. Even douche misschien dat ik daarvan opknap. Helaas het gaat steeds sneller dus skip de nacht maar. Voel mijn rechter zijde verlammen, ik probeer mijn bed uit te kruipen, maar kan blijkbaar wel lopen. Ik ga in de spiegel hoe mijn mond hangt maar die is nog recht. Ik loop naar mijn buurvrouw die ziet niets dus ik wil naar bed. Mijn buuf en haar zus vind de hap een beter idee.
De 1 belt de Hap, legt het uit dus vragen ze;  kan mevrouw ook aan de telefoon komen? Ja. Ik krijg de assistente aan de lijn. Mevrouw u heeft gedronken? Ja koffie, sap maar geen alcohol. Het lijkt net of ik dronken ben maar ik heb een beroerte gehad! U geboorte datum? …….1984! 84 zegt u en een beroerte, heeft u medicijnen? Ja maar hoe ze allemaal heten zit nog niet echt in mijn vocabulaire. Daar gaat je dan 1 uur 1 januari 2014 op weg naar de hap, weg voornemens, goed gedrag en wat nemen mee dozen pillen. Het is druk bij de Hap, parkeerplaatsen zijn gevuld maar er is 1 plekje vrij. Blijkbaar vond een deel van Gouda het fijn om te vechten met de politie en ME want dat is gezellig?! Voor de ingang staat een politieauto besmeurt met bloed, lekker ik denk die mag ook wel eens gewassen worden. Binnen valt het mee, iemand die geslagen is door haar vriend en 1 die een ruit uit de sponning heeft geslagen. De eerste dame wordt geholpen en komt naar 10 minuten weer buiten zetten, gekneusd. Terwijl ik wacht voel ik me steeds slechter en dat wachten helpt ook niet echt. Dan denk je iemand die zijn eigen hand in gruzelementen slaat kan dan wel even wachten, bedoel zolang je niet doodbloed zie ik het probleem niet. Maar nee hoor mevrouw mag gewoon voor, tja natuurlijk.
Terwijl ik zit te wachten realiseer ik me dat er geen arts wat kan doen mocht ik weer een beroerte hebben, medicatie heb ik al en het supermiddel van de vorige keer krijg ik niet meer. Dat beangstigd me, ook omdat een bloeding ook kan door de medicatie. Terwijl ik toch al niet zo lekker zit is het inmiddels half 3, ik zit echt niet lekker meer. Ja mevrouw komt met een verbonden had terug gelopen dat scheelt dan kan ik snel naar binnen. Dan moet ik dus nog 15 minuten wachten want de arts heeft pauze!!! Hallo pauze je drinkt je koffie maar wel onderweg op. Hehe dan is het kwart voor 3 ik mag de behandelkamer in. Vertel mevrouw wat is er? Beetje dronken?  Ik heb 18 november een beroerte gehad, toen heb ik 2 dagen niet kunnen praten, nu heb ik het gevoel dat ik verlamd raak. De dokter van dienst schrikt, u heeft niet gedronken? Nee ik heb last van afasie voel me erg beroert en ben heel moe. Oh ja, ik lees daar hier nog niets over dit feit maar dat zal wel nog gekoppeld worden. Oke, dus een paar weken geleden heb ik dus 6 handtekeningen moeten zetten en dan wordt het niet gekoppeld. Ik wil eerst even wat testjes met je doen is dat een probleem? Nee. U mag zich uitkleden! Voor de verandering, persoonlijk zie ik het nut er niet van in aangezien alle testen ook met mijn kleding aan gedaan kunnen worden want mijn voeten vergeet mevrouw te testen! Ik wil toch maar even de neuroloog contacten. Lijkt me fijn ja.
De assistent van de neuroloog van wordt gebeld, de neuroloog van dienst heeft ook mijn opname ook gedaan dus die zal zo snel mogelijk terug bellen.  U kunt even in de wachtkamer wachten.
Het is 3 uur ik wacht weer in de wachtkamer, happy new year !!! Er wordt een andere patiënt naar binnen gelaten. Na 5 minuten mag ik weer naar binnen, neuroloog aan de lijn, ik heb een allergische reactie op mijn medicijnen. Heel fijn, dus en nu. U krijgt nieuwe medicijnen! U kunt zo u recept ophalen bij de Dam en dan vervolgens morgen nieuwe medicijnen bij u eigen apotheek ophalen.
Dan staan je bij de Dam 3.15 1 januari 2014, apotheker, zoekt en zoekt, medicatie is er niet mevrouw, u kunt ze deze morgen rond de middag ophalen. Oke en wat doe ik dan morgenochtend?
Het is half 4 en heb geen zin in een discussie over pillen die er niet zijn vraag mijn recept terug en ga terug naar huis.

Buuf en zus Buuf sorry voor de nacht, jullie zijn schatjes J

1 opmerking:

Unknown zei

Dan denk je dat je alles al hebt meegemaakt de afgelopen weken. Het is maar goed dat je zo positief ingesteld bent.