dinsdag 21 januari 2014

Logopedie

Week 50

Qua afspraken een rustig weekje, ik moet me alleen melden bij logopedie.
Het is meer een soort oriëntatie gesprek.
Wat heb je al gedaan, wat wil je gaan doen, hoeveel logopedie wil je, allemaal vragen waar ik antwoord op moet geven. Net of ik ineens verstand heb van logopedie, ik wilde het alleen maar volgen. Heb nog nooit logopedie gehad zelfs niet van meneer vos op de lagere school dus wat moet ik er van weten. Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk logopedie wat is dat nu weer voor vraag. Geloof dat ik de afgelopen periode mezelf echt test en zoveel mogelijk wil bereiken.
Als ik 90% van mijn spraak terug kan krijgen wil ik die 90% halen en niet de 85% omdat ik er niets aan doe. Het klinkt allemaal zo makkelijk alleen kan ik momenteel beter mijn huis verbouwen als dat ik een uurtje ga lezen. Vooral hardop lezen tja ik doe voorlees sessies voor Bob, ander publiek laat ik het maar niet aanhoren. Of ik heel veel langzamer ben dan normaal, ja sorry ik lees al 17 jaar niet meer hard op is dat heel raar! Maar langzamer zal het zeker zijn.
Door de logopediste wordt voorgesteld 2x per week logopedie te volgen daar zal wel wat huiswerk bij komen. Huiswerk ach dan heb ik wat te doen. Ik zal 2 verschillende logopedistes hebben omdat beide geen hele week werken bij het revalidatiecentrum, ik weet nog niet of ik dat een voordeel of een nadeel moet vinden. Ik zal het wel ervaren.

Ben al lang blij dat ik eindelijk de therapie krijg die ik als eerste wilde.

1 opmerking:

Unknown zei

Beste Cornelia,

Ik zag dat u een opmerking hebt geplaatst onder het lied dat ik samen met Daphne met gezongen, het Afasielied dat op youtube staat. Zo ben ik bij uw blog terecht gekomen.

Ik vind het heel mooi om de verhalen op uw blog te lezen. Wat heftig wat u heeft meegemaakt, maar erg mooi om te lezen hoe u uw leven weer oppakt en heel krachtig in het leven staat.
Momenteel studeer ik Logopedie en u hebt honderd procent gelijk: afasiepatiënten zijn zeker niet gek!

Groetjes,
Charlotte