vrijdag 10 januari 2014

Thuis

24 November 2013

Home is where the heart is!
Wat een cliché he maar, het is zo waar!

Heerlijk!!!!! Niemand die zeurt over hoeveel koffie je drinkt! Niemand die je wakker maakt voor het ontbijt waarbij het nadeel is dat je zelf je ontbijt moet maken. Niemand die 3x per dag je bloeddruk opneemt. Niemand die je hartslag gaat tellen.
Gewoon helemaal niemand!!!! Je kunt helemaal alleen af en toe is dat heerlijk, dit is zo’n moment. Een moment waarbij je even komt rust komt, je jezelf even kunt opladen nu moet ik wel bijna helemaal opladen. Mijn accu doet het nog niet zo goed, na 2 uur opladen is er een klein streepje, je kent ze wel van je smartphone, altijd leeg of onderweg zeker als je 24/7 spelletjes  speelt. Al heb ik fysiek geen noemenswaardige  klachten, alles kost me mega veel kracht. Of je de 4daagse hebt gelopen en iemand dan zegt gefeliciteerd we doen nu een marathon.
De dag kom ik prima door, mijn tas weer gepakt voor het ziekenhuis, ophaalt door moeders omdat we gezellig met zijn alle gaat eten. Na 5 minuten eten denk ik, zijn wij altijd zo druk? Merk dat het energie opzuigt als een tornado alleen ik wacht op het moment dat het dus weer uit de lucht komt zetten. Na 30 minuten eten wil ik naar bed, sterker nog ik ga naar een bed. Na 30 minuten liggen, ga ik nog ff douche om wat op te frissen, in de hoop dat ik nog een beetje wakker wordt. om half 8 moet ik in de auto, ik moet me natuurlijk om 8 uur melden, heb mijn ziekenhuisbandje maar weer om gedaan, hergebruik in het kader van de bezuinigingen! Scoor nog ff en cappuccino en zoek ‘mijn’ bed weer  opzoeken, mijn buurvrouw is blij dat ik terug ben, zij mag morgen helemaal naar huis. Mijn tas met kleding in mijn lokker, hang me jas op en zet mijn schoenen erin. Weer mijn homesocks aan omdat daar lekker antislip onder zit. Ik bewonder mijn bed, ik had toch al mijn kaarten mee genomen naar huis? Op mijn bed ligt een stapel enveloppen, ben totaal verbaasd. De zuster komt aanlopen, je hebt veel fans hoor! Ik denk; waar heb ik dit toch aan te danken?
Goed ik geniet nog van een papje want vanaf 00.00 mag ik helemaal niets meer!
Het programma van morgen is een TEE.


Geen opmerkingen: